سرهنگ محمود حافظی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری ۳ نفر از عاملان برپایی جنگ احشام و قماربازی در یکی از روستاهای بخش لشت‌ نشا خبر داد و گفت: این افراد روانه زندان شدند.

به گزارش لشت نشا خبر، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری ۳ نفر از عاملان برپایی جنگ احشام و قماربازی در یکی از روستاهای بخش لشت‌ نشا خبر داد و گفت: این افراد روانه زندان شدند.

سرهنگ محمود حافظی با اشاره به اینکه قمار یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود، اظهار داشت: اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان، سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه افرادی داخل محوطه‌ای در یکی از روستاهای بخش لشت‌ نشا اقدام به دایر کردن مکان قماربازی و جنگ احشام کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و با هماهنگی قضایی به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در این راستا ۳ نفر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان ۳۳، ۳۶ و ۴۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

سرهنگ حافظی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

غافلگیری سارقان حین سرقت کابل برق در لشت‌ نشا

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری ۲ سارق حین سرقت کابل برق در بخش لشت‌ نشا خبر داد و گفت: این افراد به ۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ حافظی با اشاره به اینکه سرقت باعث بروز ناامنی در جامعه می‌شود، اظهار داشت: توجه به هشدارها و توصیه‌های انتظامی و رعایت نکات حفاظتی توسط مردم از بروز بسیاری از سرقت‌ها جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه گفت: در اجرای طرح پیشگامان به منظور برخورد قاطع با سارقان، ماموران انتظامی بخش لشت‌ نشا حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی ۲ نفر را در حال سرقت کابل برق در یکی از مسیرهای فرعی مشاهده و آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت به سابقه‌دار بودن این افراد اشاره کرد و اذعان داشت: سارق ۳۹ و ۴۶ ساله در تحقیقات پلیس به ۴ سرقت کابل برق اعتراف کرده و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خیز و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه را از مهمترین اولویت‌‎های مجموعه انتظامی قلمداد کرد و افزود: پیشگیری و مقابله با سرقت نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم است.

۳۰۰ متر کابل مخابرات داخل مخفیگاه سارق در لشت‌ نشا

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار با ۴ فقره سرقت و کشف ۳۰۰ متر کابل مخابرات سرقتی در منطقه لشت‌ نشا خبر داد.

سرهنگ حافظی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه، اظهار داشت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آن‌ها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی در ادامه از وقوع چند فقره سرقت کابل مخابرات و برق طی هفته‌های اخیر در سطح شهرستان رشت و پیگیری موضوع توسط پلیس خبر داد و گفت: ماموران انتظامی بخش لشت‌ نشا پس از  اقدامات فنی و بررسی صحنه‌های سرقت، سارق این پرونده‌ها را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه با هماهنگی قضایی این سارق سابقه‌دار در مخفیگاهش دستگیر و حدود ۳۰۰ متر کابل مخابرات سرقتی از این مکان کشف شد، افزود: سارقان ۴۹ ساله به ۴ فقره سرقت کابل برق و مخابرات اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر حذف زمینه‌های وقوع جرم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.