صادقی گفت: با نگاهی به تاریخ و مطالعه مستندات موجود در خصوص پیشینه این جزایر ایرانی در دوران قاجار و پهلوی پی خواهیم برد که این جزایر جزو لاینفک خاک ایران محسوب می‌شود و مدرک و مستندی برای مالکیت امارات متحده عربی وجود ندارد و جز جدایی ناپذیر سرزمین ایران است.

به گزارش لشت نشا خبر، محمد صادقی، نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به بیانیه مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه‌گانه ایران، گفت: در ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عرب و روسیه در مراکش روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه (۲۰ دسامبر) ادعاهایی بی‌اساس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تکرار شد.

وی افزود: با نگاهی به تاریخ و مطالعه مستندات موجود در خصوص پیشینه این جزایر ایرانی در دوران قاجار و پهلوی پی خواهیم برد که این جزایر جزو لاینفک خاک ایران محسوب می‌شود و مدرک و مستندی برای مالکیت امارات متحده عربی وجود ندارد و جز جدایی ناپذیر سرزمین ایران است.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تاریخ ایران کهن نشان از آن دارد که هیچگاه ایرانیان در دفاع از تمامیت ارضی خود بی‌تفاوت نبوده‌اند و همیشه با فداکاری و ایثار در دفاع از میهن خویش برخاسته اند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید با پشتوانه مردم ایران موضع مسلم خود در برابر این ادعا و به جهت پاسداشت خاک این سرزمین را اعلام نماید و متذکر شود که کشور ایران در خصوص جزایر سه‌گانه وارد مذاکره نمی‌شود و این جزایر تا ابد ایرانی خواهند ماند.

عضو شورای شهر لشت نشا در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه رویکرد کشور ایران با همسایگان رعایت همکاری و حسن همجواری است و برای تقویت امنیت منطقه همیشه پیش قدم بوده اما اینگونه ادعاها برای آن‌ها تبعات خواهد داشت.