صادقی گفت: در روزهای اخیر با خبر شدیم شرکت توزیع برق با نوبت‌بندی مصرف برق در ایستگاه‌های پمپاژ، تیر آخر خود را بر پیکر بی‌جان کشاورزان زد و در بدترین شرایط که محصولات نیاز به آب داشتند، آنها را به حال خود رها شدند.

به گزارش لشت نشا خبر، محمد صادقی بالاجورشری، عضو شورای شهر لشت نشا در گفتگو با «لشت نشا خبر» با انتقاد از اداره توزیع برق در نوبت‌بندی مصرف برق کشاورزان، اظهار کرد: در فصل بهار اکثر مردان و زنان غیور گیلان با پیروی از سنت نیاکانشان به کار کشاورزی مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه کشاورزان عزیز انتظار دارند پس انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا، با برداشت محصولات خود و فروش آن‌ها مزد زحمات خود را دریافت کنند، تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر با واردات بی‌رویه برنج ضربات جبران ناپذیری به بنیه کشاورزان زده شد و هیچ‌گونه بسته حمایتی برای این قشر آسیب‌پذیر جامعه در نظر گرفته نشد است.

نماینده مردم گیلان در شورای عالی استان‌ها افزود: کشاورزان محترم برای رفع مشکلات معیشتی و خرید مایحتاج زندگی مجبور به فروش محصولات با کمترین قیمت بازار شدند.

صادقی ادامه داد: افزایش قیمت‌های سموم و کودهای شیمیایی، عدم اعطای تسهیلات بانکی و حتی نبود برنامه‌ای برای خرید تضمینی محصولات کشاورزان روزهای سختی را برای آن‌ها رقم زد.

وی با اشاره به اینکه با اعلام سال کم آب و خشکسالی، کشاورزان طبق سنت هرساله اما به امید خداوند متعال شروع به کار کردند، عنوان کرد: کشاورزان با وجود همه مشکلات، دست از کار نکشیدند و با وجود سهمیه‌بندی آب‌های سد، اقدام به پمپاژ آب‌های بلا استفاده که روانه دریا می‌شدند نیمی از مشکلات خود را حل می‌کردند اما در روزهای اخیر با خبر شدیم شرکت توزیع برق با نوبت‌بندی مصرف برق در ایستگاه‌های پمپاژ، تیر آخر خود را بر پیکر بی‌جان این قشر زد و در بدترین شرایط که محصولات نیاز به آب داشتند، کشاورزان عزیز را به حال خود رها شدند.

عضو شورای شهر لشت نشا در پایان تأکید کرد: زمین‌های زراعی بخش لشت نشا به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در آخرین منطقه برخوردار از آب‌های سد نیاز به نگاه ویژه دارد تا کشاورزان زحمتکش بیش از پیش دچار آسیب نشوند.

برکناری درویش و تذکر جدی به مسئولان صداوسیما کمترین خواسته‌ی مردم گیلک زبان

نماینده مردم گیلان در شورای عالی استان‌ها همچنین در واکنش به اظهار سخیف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز در گفتگو با «لشت نشا خبر» اظهار کرد: اظهارات رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یک برنامه پربیننده‌ی صداوسیما که یک توهین منزجر کننده به گیلک زبانان بود.

وی با اشاره به اینکه این نوع رفتار سقوط اخلاقی است و لهجه داشتن افتخار هر قومی در این سرزمین است، تأکید کرد: این اتفاق از دو منظر قابل بررسی است؛ اول اینکه مدیری در این سطح به خود اجازه می‌دهد بدون هیچ ابایی اینچنین بی‌شرمانه به زبان و لهجه مردم گیلان توهین کند، نشانگر تقلیل سطح و جایگاه مدیریت در باشگاه‌های حرفه‌ای ایران وعدم نظارت صحیح مراجع ذی‌صلاح بر عملکرد آنان است و دوم اینکه رسانه ملی که متعلق به تمام مردم ایران و سرمایه آن همین مردم هستند، در این قضیه حتی در حد یک تذکر شفاهی از طرف مجری برنامه از حقوق مردم شمال کشور دفاع نمی‌کند.

صادقی همچنین ادامه داد: مشهود است که برکناری درویش و تذکر جدی به مسئولان صداوسیما کمترین خواسته‌ی مردم گیلک زبان از مسئولین است و به جهت جلوگیری از چنین اتفاق‌های احتمالی می‌بایست به صورت جد با این هنجارشکنی برخورد شود.

  • نویسنده : صابر عاشری لشت نشائی