مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با توجه با پیگیری‌های استاندار گیلان و بازدیدی که از مسجد جامع لشت نشا داشتند مقرر شد از محل اعتبارات ابلاغی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع جورشر لشت نشا اختصاص داده شود.

به گزارش لشت نشا خبر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: برای اولین بار در تاریخ میراث فرهنگی استان گیلان از محل سفر روسای جمهور به استان، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی عام المنفعه، زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه و رونق صنایع دستی اختصاص یافت.

ولی جهانی با اعلام این مطلب افزود: برای اولین بار در سابقه میراث‌فرهنگی استان گیلان و بازدید رؤسای جمهور در سفر به استان، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای سپرده تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که شامل مرمت بناهای تاریخی عام‌المنفعه، زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه و رونق صنایع‌دستی در استان گیلان است، توسط رئیس جمهور شهید اختصاص یافت.

جهانی افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای مرمت اختصاص یافته بود و در این مرحله نیز از اعتبارات سال ۱۴۰۲، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور شهید اختصاص پیدا کرد که پس از تهیه شرح عملیات، اقدامات لازم در استان گیلان انجام خواهد شد.

او گفت: اختصاص بیش از ۷۵ میلیارد تومان برای اولین بار توسط سفر رئیس جمهور به میراث‌فرهنگی استان نشان دهنده اهمیت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای دولت است.

۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مرمت مسجد جامع جورشر لشت نشا

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان در ادامه افزود: با توجه با پیگیری‌های استاندار گیلان و بازدیدی که از مسجد جامع لشت نشا داشتند مقرر شد از محل اعتبارات ابلاغی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع جورشر لشت نشا اختصاص داده شود.