فرمانده انتظامی رشت از شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار کابل برق با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش لشت نشا خبر، سرهنگ «عیسی روشن قلب» با اعلام اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آن‌ها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

فرمانده انتظامی رشت در ادامه گفت: طی هفته‌های اخیر با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران کلانتری بخش لشت نشا حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک نفر را در حال سرقت کابل برق مشاهده که این فرد به محض رویت پلیس اقدام به فرار کرد، افزود: با اقدامات پلیسی صورت گرفته سارق دستگیر و حدود ۲۰ متر کابل برق نیز از وی کشف شد.

وی از اعتراف سارق سابقه‌دار به ۶ فقره سرقت کابل برق در نقاط مختلف شهرستان رشت خبر داد و بیان داشت: سارق ۴۶ ساله پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ روشن قلب در پایان با تاکید بر حذف زمینه‌های وقوع جرم خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.