محمد صادقی، نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا تأکید کرد: هیچکدام از مؤلفه‌های توسعه شهری در شهر لشت نشا دیده نمی‌شود و از نظر بنده عملکرد شهردار ضعیف است.

اختصاصی پایگاه خبری لشت نشا خبر، محمد صادقی، نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا با بیان اینکه مدیریتی خوب است که همراه با همفکری و هم‌اندیشی باشد و شورا در همه معضلات یاری‌دهنده شهرداری باشد، گفت: قدرت در شهرداری و شورای شهر لشت نشا به سه نفر ختم شده است که شامل دو تن از اعضا بهمراه شهردار است.

برنامه کوتاه، بلند و میان مدتی وجود ندارد | یک فضای سیاسی مطلق حاکم در لشت نشا

وی افزود: با این شرایط برنامه کوتاه، بلند و میان مدتی وجود ندارد همچنین هیچ تدبیری در مواقع حساس و بحران‌ها وجود ندارد زیرا به دلیل حمایت‌های دو تن از اعضای شورا از آقای شهردار، شهردار به سایر اعضای شورای شهر لشت نشا هیچ اعتنایی نمی‌کند و یک فضای سیاسی مطلق حاکم است.

صادقی وجود ماشین‌آلات را برای خدمات‌رسانی به مردم ضروری دانست و تصریح کرد: در دوران همه شهرداران لشت نشا، شهردار وقت توانستند یک ماشین آلاتی را به سیستم شهرداری اضافه کنند اما در دوران تصدی شهردار فعلی به دلیل کم‌کاری یا عدم رایزنی صحیح نه تنها ماشین‌آلاتی را اضافه نشد بلکه خرابی گسترده‌ای در ماشین‌آلات رخ داد.

عدم مدیریت صحیح در شهرداری لشت نشا سبب هدر رفت بیت‌المال شده است | حقوق معوقه چهارماهه پرسنل شهرداری

این عضو شورای شهر لشت نشا عدم مدیریت صحیح در شهرداری لشت نشا را سبب هدر رفت بیت‌المال و منابع عنوان کرد و افزود: این امر موجب شد که نتوانیم در زمینه خدمات شهری به مردم لشت نشا خدمات مناسبی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما عدم چابک‌سازی پرسنل شهرداری است، گفت: پرسنل شهرداری لشت نشا حدود چهار ماه حقوق معوق دارند همچنین در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیمه تنها پنج ماه از سال توسط شهرداری به تأمین اجتماعی پرداخت شد.

صادقی همچنین ادامه داد: برخی از پرسنل نورچشمی‌ شهرداری لشت نشا حقوق خود را کامل دریافت کردند و در پرداخت حقوق‌ها تبعیض شده است اما در خصوص بیمه هیچکدام از پرسنل وضعیت بیمه‌ای مناسبی ندارند.

نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا افزود: با گذشت ۹ ما از سال ۹۹ شنیده شده است که تنها سه ماه پول بیمه پرسنل پرداخت شده است و تا امروز یک ساعت هم به پرسنل شهرداری اضافه‌کار پرداخت نکردیم.

هیچکدام از مؤلفه‌های توسعه شهری در لشت نشا دیده نمی‌شود | شاید اگر کم‌کاری نمی‌شد حادثه سقوط خودرو رخ نمی‌داد

وی با بیان اینکه پارک شهر ما نسبت به گذشته تخریب شده است همچنین خانه روستایی و زمین چمن ما رها شده است، وضعیت آسفالت معابر اصلی نامناسب است و پیگیری در خصوص پروژه کمربندی صورت نمی‌گیرد، تأکید کرد: هیچکدام از مؤلفه‌های توسعه شهری در شهر لشت نشا دیده نمی‌شود و از نظر بنده عملکرد شهردار ضعیف است.

این عضو شورای شهر لشت نشا همچنین در خصوص حادثه سقوط خودروی یکی از شهروندان در رودخانه اوشمک که منجر به فوت وی نیز شد، اظهار داشت: در شهرداری ستاد بحران داریم، رییس ستاد بحران نیز شهردار است و بنده نیز به عنوان عضو ناظر شورای شهر در ستاد بحران حضور دارم اما متأسفانه به جلسه‌ای دعوت نشدم بنابراین جلسه‌ای تشکیل نشده است.

صادقی ادامه داد: آقای شهردار باید براساس مدیریت خود مناطقی که حادثه‌خیز و بحرانی هستند را شناسایی کنند، گفت: اما متأسفانه بالا آمدن آب رودخانه اوشمک مورد توجه شهردار قرار نگرفت و ما حتی اعلام خطر نیز نکردیم.

نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا اظهار کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان بودجه برای پروژه اوشمک آمده است که پروژه از سال ۹۶ استارات خورده است بنابراین بازه زمانی سه ساله برای این پروژه بسیار زیاد است و به نظر من باید تا الان لایروبی و بسترسازی آن آماده می‌شد که یک ضلع آن درست شده است اما ضلع دیگر آن آماده نشده است.

این عضو شورای شهر لشت نشا افزود: به نظر می‌رسد در این زمینه کم‌کاری صورت گرفته است و شاید اگر این کم‌کاری انجام نمی‌شد این حادثه تلخ اتفاق نمی‌افتاد.

شهردار بدون مستندات و خودسرانه به مردم بیلان کاری می‌دهد!

وی در خصوص میزان بدهی شهرداری لشت نشا نیز گفت: زمانی که شورای پنجم شورا را تحویل گرفت ۸۰۰ میلیون تومان بدهی گذشته در خصوص جایگاه CNG داشتیم که شهردار وقت  طبق قراردادی که با شرکت خصوصی امضا کرد قرار شد این شرکت ۸۰۰ میلیون تومان را به شرکت گاز پرداخت کند اما تا ۵ سال حق انتفاع از این جایگاه از ما گرفته شد.

صادقی ادامه داد: بخش خصوصی‌ای که این جایگاه را دریافت کرده است بدهی ۸۰۰ میلیون را زودتر پرداخت است و این ربطی به شهرداری لشت نشا ندارد که گفته می‌شود بدهی ۸۰۰ میلیونی را پرداخت کردیم زیرا اگر این بدهی پرداخت می‌شد ما باید حق انتفاع داشته باشیم که نداریم!

عضو شورای شهر لشت نشا در واکنش به چاپ بنر عملکرد شهرداری در شهر لشت نشا گفت: طبق ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها، شهردار موظف هر شش ماه عملکرد شش ماهه خودش به شورا و انجمن ارائه کنند، انجمن مصوب می‌کنند و شهرداری منتشر می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه آقای شهردار نه مستنداتی ارائه می‎کنند، نه تصویب شورا را می‌گیرد و خودسرانه به مردم بیلان کاری می‌دهد، تأکید کرد: معنی این کار این است یا شهردار می‌خواهد تبلیغ کند و یا می‌خواهد سر شورا را کلاه بذارد!

صادقی با بیان ما اعضای شورا در رسانه‌ها و بنرها داریم عملکرد شهردای را مشاهده می‌کنیم، گفت: شهرداری به تأمین اجتماعی و حقوق پرسنل بدهکار است بنابراین شهرداری لشت نشا بدهی بسیاری به دلیل عدم مدیریت مالی متحمل شده است. همچنین شاید بدهی دیگری بوده در خصوص پروژه عمرانی آن هم با اختصاص اوراق از سوی استانداری مرتفع شد

شورای شهر هیچ خبری از بدهی و قراردادهای عمرانی شهرداری ندارد | تذکرات شفاهی و کتبی استانداری گیلان به شهردار لشت نشا

این عضو شورای شهر لشت نشا اظهار داشت: به دلیل عدم ارائه عملکرد مالی، شورای شهر هیچ خبری از بدهی و قراردادهای عمرانی شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه این مشکلات را بارها به استانداری گیلان اعلام کردیم، گفت: استانداری تذکرات خود را به صورت شفاهی و کتبی به آقای شهردار گفته است و این موضوع به تخلفات اداری نیز رفته است اما متأسفانه به خاطر حمایت‌های دو تن از اعضای شورا اعتنایی به این تذکرات نشده است و به همین دلیل بنده به عنوان عضو شورای شهر نمی‌توانم به شما بگویم که شهرداری لشت نشا چقدر بدهی دارد!

صادقی گفت: دو بار در شورا از شهردار طرح سوال کردیم اما به دلیل حمایت دو تن از شورا، استیضاح ما به ثمر ننشست و متأسفانه استانداری بازرسی را ارسال نکردند اما مستندانی وجود دارد که تذکراتی به شهردار لشت نشا داده شده است.

آقای شهردار هیچگونه گزارشی به ما ارائه نمی‌کند!

عضو شورای شهر لشت نشا اظهار کرد: آقای شهردار هیچگونه گزارشی به ما ارائه نمی‌کند!

نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا با اشاره به اینکه بودجه مصوب شورای شهر برای سال ۹۷ و ۹۸ هفت میلیارد تومان بسته شد، گفت: تفریغ بودجه سال ۹۶ و ۹۷ به دلیل مغایرت مورد تصویب شورای شهر قرار نگرفته است بنابراین هیچ اطلاعاتی از بدهی شهرداری ندارم!

تفکیک زباله شعاری بیش نیست!

وی در خصوص موضوع پسماند نیز گفت: ما در حمل زباله به روش سنتی نیز مانده‌ایم و اگر وارد ساختمان شهرداری بشوی، مشاهده می‌کنید که تمام زباله‌های سطح شهر در شهرداری دپو شده است و اینکه گفته می‌شود ما می‌خواهیم تفکیک زباله انجام دهیم، شعاری بیش نیست!

صادقی افزود: دو خودرو حمل زباله ما به دلیل بی‌توجهی به بیت‌المال خراب شده است و در محوطه شهرداری است.

ساختمان آتش‌نشانی بلاتکلیف باقی مانده است

عضو شورای شهر لشت نشا در خصوص ساختمان آتش‌نشانی لشت نشا نیز با اشاره به اینکه از کسانی که در ادوار گذشته بهترین نقطه شهر را برای احداث ساختمان آتش‌نشانی انتخاب کردند تشکر ویژه می‌کنم، اظهار کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ مبلغ ۱۹۶ میلیون تومان در دو مرحله اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: آقای شهردار در تفریغ بودجه ۹۷ اعلام کرد که ما ساختمان را تجهیز کردیم که این موضوع مورد اعتراض بنده قرار گرفت اما اعتنایی به صحبت‌های بنده نشد که بنده مصاحبه‌ای انجام دادم و در سال ۹۸ آقای شهردار در واکنش به این مصاحبه اعلام کرد که ما برای آتش‌نشانی تجهیزات خریداری کردیم اما با این حال هیچ اسنادی در این رابطه مشاهده نکردیم! و این ساختمان بلاتکلیف باقی مانده است.

صدای نحفیف شورای شهر لشت نشا را به گوش استانداری برسانید

صادقی در پایان با اشاره به اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم صدای نحیف شورای شهر لشت نشا را به گوش استانداری برساند، اظهار داشت: ما کدام مؤلفه توسعه شهری را مشاهده می‌کنیم که اینقدر با این شهردار مدارا می‌شود! و از استاندار گیلان در خواست داریم که به وضعیت ما رسیدگی کند.

 

  • نویسنده : صابر عاشری لشت‌نشائی